کلوب نورانی

ساخت وبلاگ
مخالفان توافق هسته ای در حالی هنوز به برجام می تازند که دستاوردهای این سند ملی در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... یکی پس از دیگری آشکار می شود. از منظر منطق و بر مبنای انصاف، مخالفان باید به این واقعیت بیاندیشند که اگر برجام نبود کشور امروز در چه وضعیتی به سر می بُرد.
اغراق نیست اگر نام ایران را در زمره پرتکرارترین نام دولت ها طی سال های گذشته بدانیم؛ نامی که به واسطه دسیسه های دشمنان، طی یک دهه همپیوند با تهدید امنیتی، سلاح هسته ای، بر هم خوردن ثبات منطقه و جهان و ... در محافل سیاسی و رسانه های خارجی بارها و بارها مطرح شد.
امروز هم جمهوری اسلامی ایران یکی از خبرسازترین کشورها در عرصه جهانی است، با این تفاوت که این بار خبرها حاکی از گسترش دامنه کنشگری و ارتباط های سیاسی و اقتصادی ایران و با جهان و ارتقای منزلت بین المللی کشورمان است.
در این میان، «برنامه جامع اقدام مشترک» نقطه عطف مهمی در فروریزی نگاه ایران هراسانه و تغییر ماهیت اغلب خبرهای مرتبط با کشورمان در رسانه های جهانی بود و راستی رویکرد «تعامل سازنده» با جهان را نمایاند. مخالفان داخلی توافق هسته ای اما با نادیده گرفتن دستاوردهای برنامه جامع اقدام مشترک، در رسانه های و پشت تریبون های خود به برجام می تازند و چنین القا می کنند که برجام هیچ حاصلی برای کشور به همراه نداشته است. این در حالی است که شواهد و مستندات عینی بی پایه بودن ادعای مخالفان را اثبات می کند.
باید از منتقدانی که چشم خود را روی واقعیت ها بسته اند و با هدف تخریب دولت، منکر دستاوردهای عینی توافق هسته ای می شوند پرسید که اگر برجام نبود، کشور در زمان حاضر در چه شرایط سیاسی و اقتصادی و در چه وضعیتی نسبت به نظام بین الملل قرار داشت.
در پاسخ به این پرسش باید چند نکته را در نظر گرفت:

1-کنش غیرمنعطف، قاعده گریز و چالش زای دولت پیشین در سیاست خارجی به ویژه در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای، جز ایجاد تنش بی حاصل با قدرت های جهانی هوده ای در بر نداشت و حتی سایه تهدید نظامی سال ها بر سر تاسیسات هسته ای کشورمان سنگینی می کرد. در نتیجه این رویکردِ سکانداران سیاست خارجی دولت پیشین، روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر به شدت محدود شد و کشورمان در سراشیبی انزوا قرار گرفت.
شیوه تعاملی دولت یازدهم در سیاست خارجی اما گره از کار برنامه صلح آمیز هسته ای باز کرد و با رفع سایه سنگین تهدیدهای سخت افزاری، توقف فرایند ایران هراسی و فروپاشیدن دیوار تحریم های سخت، جمهوری اسلامی ایران را به جایگاه و نقش بایسته اش در منطقه و جهان نزدیک تر کرد، تا جایی که دیگر از سایه انزوا خبری نیست و کشورمان امروز به یکی از مقصدهای اصلی مقام های دولت های مطرح جهان تبدیل شده است.
سخنان روز شنبه (بیست و پنجم اردیبهشت) «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت در همایش «برجام و اقتصاد مقاومتی، فرصت ها و ظرفیت ها» در مورد حضور هشت رییس جمهوری، پنج نخست وزیر، سه رییس مجلس و 28 وزیر امور خارجه در ایران پس از برجام تاییدی بر وضعیت کانونی تهران در دیپلماسی جهانی دارد.

2-تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم های هسته ای تا پیش از گشایشگری برجام به اندازه ای گسترش یافت که اقتصاد کشور برای 2 سال متوالی 1391 و 1392 رشدی منفی را تجربه کرد. تحریم های اقتصادی، خروج سرمایه گذاران خارجی از کشور، تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و واحدهای تولیدی، افت فاحش ارزش پول ملی و ... موجب شد مردم فشار اقتصادی را به صورت کم سابقه ای تحمل کنند.
این در حالی بود که افزایش قیمت نفت در دولت های نهم و دهم درآمد ارزی ایران را به شدت افزایش داده بود. اگر چه اعمال محدودیت های بین المللی بر فروش نفت در این دوره موجب شد کشور نتواند به اندازه ای که باید، از مزیت های افزایش قیمت نفت بهره ببرد، اما فروش باواسطه نفت در بازارهای سیاه با قیمتی پایین تر از بازار رسمی و معامله نفت در برابر کالا موجب شد بخشی از خلاء های اقتصادی کشور به چشم نیاید.
رفع تحریم های بین المللی و افزایش فروش نفت در دولت یازدهم اما با کاهش شدید قیمت نفت همراه شد. با توجه به کاهش قابل توجه قیمت نفت در 2 سال گذشته، حال باید از مخالفان برجام پرسید که اگر قرار بود تحریم های بین المللی علیه کشورمان ادامه یابد، اکنون اقتصاد کشور در چه وضعیتی قرار داشت؟
این در حالی است که پسابرجام و رفع تحریم های بین المللی تنگناهای صادرات نفت را برطرف کرده است. به گفته نوبخت میزان صادرات نفت ایران پس از فضای پسابرجام به بیش از 2 برابر افزایش یافته است.
همچنین به گفته «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت در همایش برجام و اقتصاد مقاومتی، اکنون بازار جهانی نیز ظرفیت برگشت پذیری را به عنوان حق طبیعی ایران در برخورداری از سهمیه خود پذیرفته و تثبیت ساخته است. به روشنی نتایج برجام را در حذف هزینه های زاید بر دوش پروژه های مختلف وزارت نفت احساس می کنیم.
زنگنه در ادامه گفت: بیش از 40 درصد افت قیمت در حذف هزینه های زاید به جیب دلالان و سودجویان می رفت که در نتیجه برجام ، این هزینه در خزانه مملکت درخدمت پیشرفت و آبادانی کشور قرار می گیرد.
همچنین رفع تحریم ها با فراهم کردن امکان جذب سرمایه خارجی، فرصت های قابل توجهی را پیش روی کشور قرار داده است. به گفته نوبخت، پس از امضای برجام تاکنون بیش از سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم را عملی ساخته‌ایم. افزون بر این، امکان گسترش صادرات کالاهای غیرنفتی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم شده است.

3- مشکلات فزاینده اقتصادی، متغییری غیرقابل انکار در شکل گیری آسیب های اجتماعی است. در این پیوند، بسیاری از ناظران، آسیب های جامعه نظیر فقر، اعتیاد، ناامنی، گسترش بی تفاوتی مدنی و در مجموع وضعیت نه چندان مطلوب سرمایه های اجتماعی طی سال های اخیر را تا حد زیادی متاثر از تحریم های سهمگین بین المللی می دانند.
نبود تعامل بین المللی مناسب با کشورهای دیگر و همچنین فراهم نشدن فضای سیاسی و اجتماعی مناسب، عرصه های شکوفایی فرهنگ از مسیر ارتباطات جهانی را تنگ ساخت. برجام با گسترش فرصت های تعامل با نظام بین الملل، امکان رشد و باروری فرهنگ را فراهم آورده است.
با توجه به آنچه گفته شد ادامه روند تقابلی سال های گذشته می توانست به واسطه افزایش تهدیدهای امنیتی، در هم شکستن پل های ارتباط ایران و جهان و نیز ایجاد تنگناهای جدی در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی وضعیت ناگواری را برای کشور ایجاد کند؛ وضعیتی که واقعیت های آن از چشم منتقدان برجام دورمانده و سبب رویکردی سیاست زده و غیرمنصفانه در قبال این سند ملی شده است.
[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 109 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:31

بهره گیری از روانشناسی در بهینه سازی طراحی سایت یکی از اثرگذارترین شیوه ها به منظور به دست آوردن نتیجه سودمند و منطبق با نیازهای ما از طراحی سایت می باشد. با وجود همه دانشی که ما در مقایسه با جهان پیرامونمان داریم با این حال باز در برخی اوقات کم می آوریم و تحت تاثیر قرار می گیریم و این تاثیر از انسانی به انسانی دیگر متفاوت جلوه می کند. وقتی دو نفر به یک چیز نگاه می کنند آنچه مشاهده می شود مسلما با یکدیگر متفاوت است و به تبع آن تاثیری را هم که حس می کنند تجربه متفاوتی را رقم می زند و واکنش مختلفی را از خود بروز می دهد. چرا این کاربران به احناس رقیب من زیادتر رغبت نشان می دهند تا به اجناس فروشگاه من؟

رفتارهای آدمی تحت تاثیر مولفه های گوناگونی است، از حضور شخصی در پیرامونش تا رنگ لباسی که در آن روز به تن کرده. چیزی که سبب بهینه سازی طراحی سایت شما می گردد آن است که بدانید چه امری سبب می گردد یک شخص امری را گزینش و یا کلیک کند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته دانشگاهی، نظریه هایی که سبب بهینه سازی [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] در مقایسه با سایر سایت ها می شود حاصل شده است. فراگیری این تئوری ها به ما در عملیاتی کردن آن ها در طراحی سایت هایمان و پیدا کردن اندازه کاربردی بودن آن یاری می رساند.

روانشناسی رنگ در طراحی سایت

بر پایه تحقیقی در روزنامه پیر رویود معلوم شده که تنها 90 ثانیه وقت سپری می شود تا مشتری در باره کالایی تصمیم بگیرد و بین 62 تا 90 درصد این تصمیم ها بر اساس رنگ های آن کالا می باشد. طراحان سایت نیز به تبع این تحقیق معتقدند که “آمیزه رنگها، میتواند یک روش یا احساس را تحت تاثیر قرار دهد و این یک نکته لازم به منظور برند سازی و طراحی سایت است. به منظور هر کسب و کاری پراهمیت می باشد که مشتری خواسته اش را در سایت خود نگه دارد.

آبی بهتر است

آبی سبب پدید آمدن احساس آرامش و امنیت در بیننده می شود و در زنان و مردان آبی به مثابه یکی از رنگ های مورد علاقه لحاظ می گردد. اما بهره گیری از همین آبی همه پسند در صنایع غذایی سبب کم شدن اشتها می شود! و مردم با مشاهده رنگ قرمز زیادتر تمایل به خوردن می یابند، بنابراین همه جا امکان بهره گیری از یک رنگ نیست.

زرد خوشحال

زرد سبب انتقال احساس خوشحالی به کاربر می شود، برند های بسیاری از رنگ زرد به منظور القای احساس بامزه گی بهره می گیرند. این رنگ مرکز هیجانات مغز را فعال می نماید، ولی این مورد میتواند دلالت های گوناگونی را به انسان ها انتقال بدهد. برخی احساس سرخوشی و افزایش احساسات را تجربه می کنند و برخی، به عنوان سمبلی در جهت بر انگیخته شدن احساس نگرانی به آن می نگرند.

سبز پاک

سبز در خیلی اثر سلامتی و نشانگر طبیعت و به طبع آن سلامت و پاکی را دارد، ولی بر پایه تئوری روانشناسان رنگ، بهره گیری از این رنگ حس خلاقیت را هم به کاربر به وجود می آورد.

سیاه، قدرت می آورد

بهره گیری از رنگ سیاه در یک آمیزه رنگی دیداری، به نشان دادن ظرافت، قدرت و تجمل کمک زیادی می نماید. مشکی به نظر شفاف و تمیز می رسد و اکثرا مردم آن را متصل به برندی پر قدمت و استوار می دانند.

ترغیب کاربران به اجرای فعالیت های مورد نظر طراح سایت

ترغیب به اجرای کار، همان نیرو دادن و گرفتن از کاربران می باشد، اینکه شما قادر باشید راهی را برای منتقل نمودن کاربر به آنچه شما قصد اجرای آن را دارید پدید آورید دارای اثر روانشناسی زیادی است.

استفاده از مولتی مدیا

در خیلی از تحقیقات معلوم شده که بهره گیری از انواع مدیا ها یا واسط های محتوایی رسانه ای در یک [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] اثر بسیاری دارد. در این پژوهش ها نشان داده شده که با بهره گیری از رسانه های پرمحتوا، اعم از فیلم، عکس و صوت می توان تعامل کاربر را دی طراحی سایت بالا برد.

خستگی در تصمیم گیری

پژوهش های روانشناسی در طراحی سایت نشانگر آن هستند که اگر تعداد انتخاب های روبروی یک مشتری یا کاربر زیاد باشد، احتمال اینکه مشتری قادر نباشد هیچ یک را انتخاب کند افزایش می رود. اگر طراحی سایت شما شلوغ باشد، میزان پرش ها در طراحی سایت شما بیشتر می شود اما بازده تصمیم گیری پایین خواهد آمد. مناسب تر می باشد که از شلوغی طراحی سایت اجتناب کنید، انتخاب ها، دکمه های انتقالی را تا جایی که می توانید کم و کاربردی تر نمایید.

قالب نوشتن مطلب ها

تحقیقات کاربردی انجام شده بر روی رفتار کاربران سایت ها نشان می دهد که اشخاص می پسندند مطلب هایی با عرض های کم را مطالعه نمایدند تا مطلب هایی با عرض تمامی صفحه نمایش. مناسب تر می باشد در طراحی سایت خود در حالتی که قصد دارید مطلبی را بنویسید، عرض صفحه را به ستون های منطقی تر تقلیل بدهید و بعد به نوشتن در آن ستون ها اقدام کنید تا جواب خوبی از جانب کاربران دریافت نمایید. همینطور همواره در کنار نوشته های خود، از عکس بهره بگیرید. خیلی از محقق ها اثبات نموده اند که یک عکس خوب میتواند بدیلی برای متنی طولانی باشد. همانگونه که در گزینش مطلب و نحوه نوشتن آن بایست دقت کنید در گزینش عکس های مرتبط نیز بایست دقت نمایید.

نگاه کاربران به مطالب طراحی سایت شما

در حالتی که قصد دارید به بخشی از عکس یا صفحه شما نگاه ویژه ای شود، تلاش نمایید از نشانه ها و شیوه های نشانگر به آن موضوع در صفحه بهره بگیرید. سهل ترین شیوه به کارگیری از یک جهت نما به جانب موضوع می باشد. آدمی موجودی اجتماعی است و نگاه و دیدن دیگران برای مهم کردن است. بنابراین تلاش نمایید از این شیوه برای اشاره اصولی به مطالب خودتان بهره بگیرید.

ارتباط با رخدادها

بهره گیری از اتفاقات و رخدادهای روزانه در چیدن و نحوه عرضه احناس و کالاها میتواند نتیجه مثبتی برای طراحی سایت شما داشته باشد. به طور نمونه در زمان بهاره، متناسب با رنگ طبیعت چیدن اجناس تان و یا حتی رنگ بندی سایت تان را مطابق با آن در نظر بگیرید تا القاگر حس مناسب به کاربران باشد.

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 125 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:31

قدیمی 18-05-2016, 20:32   #1

مدیر ارشد انجمنهای نور آسمان

 
خادم الزینب آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Oct 2010

محل سکونت: مازندران

نوشته ها: 13,418
Thanks: 7,286
Thanked 26,953 Times in 7,204 Posts

پیش فرضچرا پیروان بهائیت کافر حربی‌اند؟

چرا پیروان بهائیت کافر حربی‌اند؟
در اسلام علما و فقهای دینی پیروان فرقه ضاله بهاییت را کافر حربی می‌دانند.

بهائیت فرقه‌ای است که میرزا حسینعلی نوری ملقب به «بهاء‌الله» آن را در سال 1241 هجری شمسی آن را بنیان نهاد و ادعای پیامبری پس از فرستادگانی چون مسیح(ع) و حضرت محمد(ص) را کرد! برای نمایان شدن دروغین بودن این فرقه ضاله همین بس که مرکز اصلی بهائیان در شهر حیفا و فلسطین اشغالی واقع شده و صهیونیست‌ها بزرگترین حامیان آنان در جهان هستند. در اسلام علما و فقهای دینی پیروان فرقه ضاله بهاییت را کافر حربی می‌دانند، کافری که با مسلمانان پیمان ذمه نبسته و از احکام دولت اسلامی اطاعت نمی‌کند. اگرچه اقلیت‌های دینی بسیاری از جمله مسیحیان و یهودیان در ایران زندگی می‌کنند اما این پیروان اهل کتاب به اصول ذکر شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی پایند هستند و خود را ملزم به پیروی از آن می‌دانند. این در حالی است که بهائیان نه تنها الزامی به اطاعت از قوانین کشور جمهوری اسلامی ندارند، بلکه همواره به صورت آشکار و پنهان به ایجاد دسیسه های سیاسی و تفرقه افکنی علیه نظام اسلامی مشغول بوده و هستند. در ادامه این گزارش فتاوا و استفتائات مراجع عظام تقلید در خصوص احکام شرعی معاشرت با بهائیان را می‌خوانید:

امام خمینی(ره):
سؤال: آیا خواندن كتب غیر اسلامی مانند بهائیت و كمونیستی و سایر مرام های الحادی حرام است؟
جواب: اگر خوف انحراف در بین باشد باید ترك كنند.
سؤال: زدواج زن مسلمان با مرد بهايى چه صورت دارد؟
جواب :ازدواج با فرقه ضاله بهائيه باطل است.

آیت‌الله خامنه‌ای:
سؤال: لطفاً به سؤالات زیر پاسخ فرمایید: 1. معاشرت و همنشینی و دست دادن دانش‏آموزان مسلمان با دانش آموزان پیرو فرقه گمراه بهائیت، اعم از این که دختر باشند یا پسر، مکلّف باشند یا غیر مکلّف، در داخل مدرسه یا خارج از آن، در دوران ابتدایی، متوسطه و پیش دانشگاهی، چه حکمی دارد؟ 2. رفتار استادان و مربیان با دانش ‏آموزانی که بهایی بودن خود را آشکار می‏کنند و یا یقین داریم که بهایی هستند، چگونه باید باشد؟ 3. استفاده از وسایلی که همه دانش ‏آموزان از آنها استفاده می‌‏کنند مانند شیر آب آشامیدنی، شیر توالت و آفتابه آن، صابون و مانند آن، با این که علم به مرطوب بودن دست و بدن داریم، چه حکمی دارد؟
جواب: همه پيروان فرقه گمراه بهائيت محکوم به نجاست هستند و در صورت تماس آنها با چيزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آنها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت است، واجب است. ولى رفتار مديران و معلمان و مربيان با دانش‏ آموزان بهايى بايد بر اساس مقررات قانونى و اخلاق اسلامى باشد.
سؤال: خواهشمندیم تکلیف مؤمنین را در برخورد با فرقه گمراه بهائیت و آثار حضور پیروان آن در میان جامعه اسلامی، بیان فرمایید.
جواب: همه مؤمنين بايد با حيله‏ها و مفاسد فرقه گمراه بهائيت مقابله نموده و از انحراف و پيوستن ديگران به آن جلوگيرى کنند.
سؤال: گاهی بعضی از پیروان فرقه گمراه بهائیت برای ما غذا یا چیز دیگری می‏آورند، آیا استفاده از آنها برای ما جایز است؟
جواب: از هرگونه معاشرت با اين فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب نماييد.
سؤال: بهائیان بسیاری در اینجا کنار ما زندگی می‏کنند که رفت و آمد زیادی در خانه‏های ما دارند. عده‏ای می‏گویند که بهایی‏ها نجس هستند و عده‏ای هم آنها را پاک می‏دانند. این گروه از بهایی‏ها اخلاق خوبی از خود آشکار می‏کنند، آیا آنها نجس هستند یا پاک؟
جواب: آنها نجس و دشمن دين و ايمانِ شما هستند، پس فرزندان عزيزم جدا از آنها بپرهيزيد.

آیت‌الله مکارم شیرازی:
فتوا: اعضای فرقه ضاله از زمره مسلمین خارجند و هر گونه رابطه ای با آنها حرام است مگر در مواردی که امید ارشاد و هدایت آنها باشد.
سؤال: نماز خواندن درخانه بهایی چه حکمی دارد؟
جواب: جایز نیست.
سؤال: معاشرت با بهایی و آموزش و پرورش آنها چه حکمی دارد؟
جواب: بهایی کافر حربی است زیرا از هرگونه تلاش و کوشش ضد مسلمانان ابا ندارند. آموزش و پرورش آنها جایز نیست. مصادره اموال آنان مانعی ندارد مگر اینکه فعالیتی نداشته باشند.
سؤال: آیا می توان از فرد بهایی هدیه ( اعم از مواد گوشتی و غیرآن ) دریافت نمود؟
جواب: اشکالی ندارد ولی رفت و آمد و دوستی با اعضای فرقه ضاله جایز نیست مگر اینکه امید هدایت آنها برود.
سؤال: بسیارى از بهائی هاى مقیم جمهورى اسلامى ایران اظهار مى دارند که ما تابع قوانین عمومى ایران بوده و هیچ تخلّفى را مرتکب نشده ایم لیکن متحمّل تضییع حقوق هستیم، آیا اصولا بهائی ها، به خصوص بهائی هاى مقیم ایران اهل ذمّه محسوب مى شوند؟
جواب: مى دانیم مسأله بهائیگرى در شرایط کنونى تنها یک مسأله مذهبى نیست بلکه بیشتر جنبه سیاسى دارد و قرائن فراوانى در دست است که آنها به نفع بیگانگان فعالیّت مى کنند و دفاع شدید مجالس قانونگذارى بعضى از کشورهاى غربى از آنها از جمله این قرائن است. بنابراین در چنین شرایطى نمى توان با آنها به عنوان گروهى که مى خواهند در این مملکت زندگى مسالمت آمیز داشته باشند نگاه کرد و آنها در واقع محارب هستند.
سؤال: اگر بهایی مسلمان شود، اثاثیه و وسایل او پاک است یا نجس؟
جواب: با مسلمان شدن او، وسایلش پاک می شود.

آیت‌الله نوری همدانی:
سؤال: پیروان فرقه ضاله بهائیت از نظر طهارت و نجاست چگونه اند و آیا اجتناب از تماس با آنان لازم است ؟
جواب : نجس هسنتد .
سؤال: معامله با آنان در صورتی که ضرورتی هم برای ما ندارد و می توانیم با مسلمانان معامله کنیم چگونه است ؟
جواب: براساس مقررات حکومت اسلامی عمل شود .
سؤال: آیا ازدواج با افراد این فرقه منحرف جایز است؟
جواب : خیر جایز نیست .
سؤال: اگر فرد جاهلی با یکی از اعضای این کیش باطل ازدواج کرده، اکنون حکم آن ازدواج و ادامه زندگی مشترکش چیست ؟
جواب: در فرض سوال عقد باطل است و باید ازاو جدا شود .
سؤال: آیا اگر ازدواج آنان علاوه بر شرع مقدس اسلام ، طبق آئین فرقه ضاله هم جاری شده باشد تفاوتی در مسئله ایجاد می نماید ؟
جواب : خیر تفاوتی ندارد و از دواج باطل است .
سؤال: آیا اگر فرد منحرف توبه نموده و واقعاً ازاین فرقه ضاله خارج شده و مسلمان گردد، می تواند زندگی مشترک با همسرش را ادامه دهد ؟
جواب : در فرض سوال اگر مسلمان شده باید دوباره عقد ازدواج خوانده شود .
سؤال: اگر فرد منحرف مدعی ندامت و عدول از فرقه ضاله باشد اما حاضر به ابطال تسجیل و شماره مخصوصش نباشد ، آیا می توان صرف این ادعارا پذیرفت و به ادامه این زندگی مشترک حکم نمود؟
جواب : اگر معلوم شود که واقعا مسلمان شده اشکال نداره .
سؤال: حکم اولاد که احیاناً در چنین ازدواجی متولد شده اند چیست؟
جواب : اگر حکم شرعی را نمی دانسته فرزندان حلال زاده هستند.

آیت‌الله سیستانی:
سؤال: معامله با بهائی‌ها اگر موجب تقویت آنها از نظر اقتصادی شود چه صورت دارد؟
جواب : در این فرض جایز نیست.

منبع:باشگاه خبرنگاران
عقیق:


امضای خادم الزینب

دعا بکن؛

ولی اگر اجابت نشد؛

با خدا دعوا نکن؛

میانه ات با او به هم نخورد؛

چون تو جاهلی؛

و او عالم و خبیر ...


چیزی و نفهمیدی منکرش نباش...
خادم الزینب آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 129 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:31

*کلیپ تصویری | فرصت ناب امام حسین(ع)* * *تولید:* بیان معنوی (http://bayanmanavi.ir/) * *مدت زمان:* 06:24 دقیقه*​* * *منبع: *امام حسین(ع)؛... کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 133 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:44

تصویر: http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/-7jP5FL9aoD0p9Islldwi5P5kXXynRwI2Bv7JARM_d8rII5brgyN9A/s/w535/ *دلنوشته... کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 135 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:37

نقل قول:

نوشته اصلی توسط دوردور نمایش پست ها

حسن روحانی عشق مردم ایران
روحانی مچکریم
من و خانواده ام و محله ام و تهرانی ها به حسن روحانی رای می دیم

شاید تهران رای بیاره
اما ایران که فقط تهران نیست

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 127 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:37

روایت اردی‌بهشت مازندران؛ از شهدای غواص تا شهدای خان‌طومان


۳۰ سال از حماسه کربلای۴ سال ۶۵ می‌گذرد، ۳۰ سال از شهادت غواصان لشکر ۲۵ کربلا در ام‌الرصاص گذشته است
و کربلای سال ۹۵ خان‌طومان ثابت کرده است که کربلاهای این دیار همچنان ادامه دارد،
کربلاهایی که یکی پس از دیگری با حماسه کربلائیان خلق می‌شود.

[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] ــ نجمه السادات مولایی
دقیقاً اردیبهشت ماه سال گذشته بود که یک خبر از کشف پیکر مطهر شهدا، بمب خبری بزرگی ایجاد کرد و منشأ یک تحول و آگاهی عظیم در میان مردم شد. خبر این بود: «کشف پیکر مطهر 175 شهید غواص دفاع مقدس با دستان بسته» این شهدا که جمعی از غواصان و خط‌شکنان شهید عملیات کربلای4 بودند در دی ماه سال 65 یعنی 30 سال پیش در جریان عملیات کربلای4 که طرح آن توسط آواکس‌های آمریکایی لو رفته بود، خط عملیاتی اروند را شکستند و حتی از جزیره ام‌الرصاص هم عبور کردند. طبق شواهد موجود، این رزمندگان در حالی که بیشتر آنها مجروح بودند، جلوتر از خط مقدم به اسارت دشمن درآمدند و پیکرشان با دست‌ها و بعضاً با پاهای بسته شده در یک گور دسته‌جمعی دفن شده بود و پیکر مطهر آنان بعد از 30 سال توسط تیم تفحص پیکر مطهر شهدا کشف شد. نقطه‌ای که شهدا در آن پیدا شدند، 15 کیلومتر جلوتر از خط مقدم یعنی ابوفلوس در منطقه ابوالخصیب عراق بود.
این خبر که گواه دیگری بر جنایات بزرگ صدام و همراهان آمریکایی‌اش در پی داشت، باعث جریحه‌دار شدن احساسات پاک مردم این دیار و مرور جنایات رژیم بعث عراق در هشت سال جنگ تحمیلی شد. روزها و ماه‌ها این خبر دستمایه شاعران، نویسندگان، سینماگران، سیاستمداران، تحلیلگران، خبرنگاران، گرافیست‌ها و به‌طور کلی عموم مردم شد تا وقایع 30 سال پیش را که منتهی به این جنایت بزرگ شده بود مرور کنند. تشییع باشکوه و 5ساعته شهدای غواص در 26 خرداد ماه در تهران از خاطرات فراموش نشدنی پایتخت محسوب می‌شود.
سپس عملیات شناسایی هویت پیکر مطهر این شهدا در معراج شهدای مرکز آغاز شد و هویت بیش از 50 شهید احراز شد. پیکر این شهدا غواصان و خط‌شکنانی مربوط به 4 یگان: 25 کربلا، 41 ثارالله(ع)، 14 امام حسین(ع) و 7 ولی‌عصر(عج) بوده‌اند. نهایتاً اکثر این شهدا در 25 شوال برابر با 20 مرداد ماه 94 مصادف با شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) در استان‌های خوزستان، مازندران، اصفهان، گلستان و کرمان تشییع و به خاک سپرده شدند. در میان این 5 استان، استان مازندران با میزبانی از 30 شهید غواص و خط‌شکن کربلای4 و با ارائه برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی پیشتاز بود. بیشترین میزبانی نصیب مازندرانی‌ها شد، زیرا شهدای غواص عموماً از این استان و استان‌های همجوار در شمال کشور بودند. شهدایی از لشکر 25 کربلا در مازندران که در عملیات‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و برخی از آنها مظلومانه در کربلای4 به شهادت رسیدند.

در همین اثنا بود که پیکر یک غواص شهید دست‌بسته برای نخستین‌بار مقابل دوربین‌های خبری قرار گرفت. در آن روز یکی از غواصان شهید کربلای4 با دستان بسته که در منطقه ابوفلوس عراق کشف شده است، برای نخستین‌بار در معراج شهدای مرکز در معرض دید خبرنگاران و دوربین‌های خبری قرار گرفت. پیکری که 29 سال زیر خاک ماند تا سندی برای رسوایی جنایات صدام و رژیم بعث عراق به‌همراه دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا شود. بعد از گذشت حدود دو ماه هویت پیکر او شناسایی شد. آن پیکر متعلق به شهید «منصور مهدوی نیاکی» اعزامی از لشکر 25 کربلا و متولد مازندران بود. به‌غیر از این شهید، «شهید حسینعلی بالوئی»، «شهید سیدرضا میرفاضلی هچرود»، «شهید سید حسن فاطمی»، «شهید غلامرضا اسدی»، «شهید محمدصادق معلمی» و «شهید مسلم رسولی کناری» نیز از استان مازندران بودند که هویت آنان هم شناسایی شد. این شهدا با بدرقه میلیونی مردم غیور این دیار و در سیل خروشان مردم تشییع و به خاک سپرده شدند.

یک سال از انتشار آن بمب خبری و اتفاقات پس از آن می‌گذرد. بار دیگر اردیبهشت فرا رسیده و عطر بهار بر پهنه جغرافیای ایران اسلامی نویدبخش جریان زندگیست. چند خبر دیگر اما در رسانه‌ها منتشر می‌شود که متفاوت از دیگر خبرها توجه همه را به خود جلب می‌کند. اخباری که بار دیگر دل‌ها را می‌لرزاند: «خان طومان سقوط کرد/ آخرین آمار شهدای سقوط خان طومان/ تأیید شهادت 13 رزمنده مازندرانی در خان طومان/ اسارت و شهادت جمعی از رزمندگان در معرکه خان طومان و...».
در واقع در پی نقض آتش‌بس توسط عوامل تکفیری در اطراف حلب سوریه و حملات وحشیانه آنها به شهرک خان‌طومان، تعدادی از نیروهای مستشاری کشور که برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم(ع) راهی سوریه شده بودند، به شهادت رسیدند. تاکنون با تأیید سپاه کربلای مازندران و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهادت 13 مدافع حرم حضرت زینب(س) از مازندران در درگیری با تروریست‌ها در حلب سوریه اعلام شده است، این یعنی لشکر 25 کربلا باز هم شهید داده است. همچنین تعداد 21 نفر از رزمندگان استان در این درگیری مجروح و جانباز شدند و تعدادی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) استان در این درگیری به اسارت تروریست‌ها درآمدند. اسامی شهدا اعلام می‌شود. هرچند نام چند شهید دیگر از استان‌های مختلف نیز به چشم می‌خورد اما بیشترین آمار تاکنون از استان مازندران اعلام شده است. استان مازندران قبل از این، 17 شهید مدافع حرم داشته است و با 13 شهید دیگر که تقدیم کرده است شهدای مدافع حرم مازندران به 30 شهید رسیده است، شهدایی که منش و روش شهدای هشت سال دفاع مقدس را الگوی خود قرار داده بودند و با سرمشق گرفتن از سیره این شهدا قدم در این راه جهادی گذاشتند، شهدایی که شاید خود سال گذشته در مراسم تشییع پیکر مطهر 30 شهید غواص و خط‌شکن کربلای4 که در مازندران تشییع شدند حضور داشتند و میان آن سیل خروشان مردمی اشک می‌ریختند.

بار دیگر صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی پر می‌شود از ابراز همدردی با خانواده شهدای مازندرانی و مدافع حرم که این روزها داغدار عزیزانشان شده‌اند. بار دیگر تصاویری از شهدای غرقه به خون این منطقه از سوریه دست به دست می‌شود. بار دیگر بخشی از تاریخ حماسه این دیار برجسته‌تر از سایر بخش‌های تاریخ در میان مردم تحلیل می‌شود، تاریخی که این بار نه در مرزهای جمهوری اسلامی بلکه در مرزهای جغرافیای اسلام، حماسه‌ساز شده و اردیبهشت 95 را در صفحه تاریخ، گلگون به خون شهیدان کرده است. مجروحان مازندرانی در بیمارستان‌های حلب در حال مداوا هستند و شهدای مازندرانی که پیکرشان در هیاهوی این خونریزی مفقود نشده است، راهی شهرشان می‌شوند و بار دیگر عطر شهادت در اردیبهشت مازندران پراکنده می‌شود، شهدایی از لشکر عملیاتی 25 کربلا که شجاعانه در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جان داده‌اند.
30 سال از حماسه کربلای4 سال 65 می‌گذرد، 30 سال از شهادت غواصان لشکر 25 کربلا در ام‌الرصاص گذشته است و کربلای سال 95 خان طومان ثابت کرده است که کربلاهای این دیار همچنان ادامه دارد، کربلاهایی که یکی پس از دیگری با حماسه کربلائیان خلق می‌شود و در تاریخ جاودانه می‌ماند. «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا». بار دیگر رزمندگان این دیار در جوار حرم بانوی کربلا جنگیدند و به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اقتدا کردند. جغرافیای مقاومت در سراسر دنیا تا روزی که ظالمان تجاوزگری و وحشی‌گری را دستخوش قانون سیاست‌های کثیفشان در دنیا قرار بدهند، حماسه می‌آفریند و ابایی از جهاد و شهادت در این راه نخواهند داشت.


امضای صبح موعود

هر کس مرا طلب کند، مرا می یابد هر کس مرا یافت، مرا می شناسد

هرکس مرا شناخت، مرا دوست می دارد و هر کس مرا دوست داشت، عاشق من می شود

و هر کس عاشق من شد، من عاشق او می شوم و هر کس من عاشقش بشوم، او را می کشم

و کسی که او را بکشم، بر من دیه اش واجب است و کسی که دیه اش بر من واجب شد،

پس خودم خون بهای او می شوم

یا ثارالله

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 136 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:47

اخلاص شهید ابراهیم هادی در دوران دبستان

ابراهیم دوران دبستان را به مدرسه طالقانی در خیابان زیبا می‌رفت. اخلاق خاصی داشت. توی همان دوران دبستان نمازش ترک نمی‌شد.

به گزارش [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]، در خانه‌ای کوچک و مستأجری درحوالی میدان خراسان تهران زندگی می‌کردیم. اولین روزهای اردیبهشت سال 36 بود. پدرمان چند روز است که خیلی خوشحال به نظر می‌رسد. او دائماً به‌شکرانه پسری که خدا در اولین روز این ماه به او عطا کرده از خدا تشکر می‌کرد.
هرچند حالا در خانه سه پسر و یک دختر هستیم ولی پدر، برای این پسر تازه متولد شده خیلی ذوق می‌کند. البته حق دارد، پسر خیلی بانمکی است. اسم بچه را هم انتخاب کرد "ابراهیم"، پدرمان نام پیامبری را بر او نهاد که مظهر صبر و قهرمان توکل و توحید بود. و این اسم واقعاً برازنده او بود.
هروقت فامیل‌ها می‌آمدند و می‌گفتند: "آخه حسین آقا، تو سه تا فرزند دیگه هم داری، چرا برا این پسرت، این‌قدر خوشحالی می‌کنی؟" با آرامش خاصی جواب می‌داد: "این پسر حالت عجیبی داره! من مطمئن هستم که این پسر من بنده خوب خدا می‌شه، من یقین دارم که ابراهیم، اسم من رو زنده می‌کنه".
راست می‌گفت. محبت پدرمان به ابراهیم، محبت عجیبی بود، هرچند بعد از او خدا یک پسر و یک دختر دیگر به خانواده ما عطا کرد اما از محبت پدرم به ابراهیم چیزی کم نشد.
ابراهیم دوران دبستان را به مدرسه طالقانی در خیابان زیبا می‌رفت. اخلاق خاصی داشت. توی همان دوران دبستان نمازش ترک نمی‌شد، یک بار هم در همان سال‌های دبستان به دوستش گفته بود:
"بابای من آدم عجیبیه تا حالا چند بار خواب امام زمان(عج) رو دیده. یک بار هم که خیلی دوست داشته به کربلا بره توی خواب حضرت عباس(ع) رو دیده که به دیدنش اومده و باهاش حرف زده".
زمانی هم که سال آخر دبستان بود به دوستانش گفته بود:
"پدرم می‌گه، آقای خمینی که شاه چند ساله تبعیدش کرده، آدم خیلی خوبیه حتی بابام می‌گه ایشون حرفاش حرف امام زمانه(عج)، همه هم باید حرفاشو گوش بدن".
دوستانش هم گفته بودند: "ابراهیم دیگه این حرفا رو نزن. آقا ناظم بفهمه اخراجت می‌کنه".
شاید برای دوستان ابراهیم شنیدن این حرفها عجیب بود ولی او به حرفهای پدر خیلی اعتقاد داشت.

کتاب سلام بر ابراهیم ــ ص14


امضای صبح موعود

هر کس مرا طلب کند، مرا می یابد هر کس مرا یافت، مرا می شناسد

هرکس مرا شناخت، مرا دوست می دارد و هر کس مرا دوست داشت، عاشق من می شود

و هر کس عاشق من شد، من عاشق او می شوم و هر کس من عاشقش بشوم، او را می کشم

و کسی که او را بکشم، بر من دیه اش واجب است و کسی که دیه اش بر من واجب شد،

پس خودم خون بهای او می شوم

یا ثارالله

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:47

سپاه پاسدار انقلاب است؛
طرح/ دستخط «رهبر انقلاب» در دیدار سپاهیان
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: «یکی از بخشهای مهمّ کارنامه‌ی سپاه، انقلابی زیستن و انقلابی ماندن سپاه است».
دستخط «رهبر انقلاب» در دیدار سپاهیان طرح/ دستخط «رهبر انقلاب» در دیدار سپاهیان

سرویس مقاومت جام نیـوز:

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:«یکی از بخشهای مهمّ کارنامه‌ی سپاه، انقلابی زیستن و انقلابی ماندن سپاه است».


امضای صبح موعود

هر کس مرا طلب کند، مرا می یابد هر کس مرا یافت، مرا می شناسد

هرکس مرا شناخت، مرا دوست می دارد و هر کس مرا دوست داشت، عاشق من می شود

و هر کس عاشق من شد، من عاشق او می شوم و هر کس من عاشقش بشوم، او را می کشم

و کسی که او را بکشم، بر من دیه اش واجب است و کسی که دیه اش بر من واجب شد،

پس خودم خون بهای او می شوم

یا ثارالله

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:47

قدیمی امروز, 11:23   #1

مدیربازنشسته

 
صبح موعود آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Feb 2011

محل سکونت: تهران

نوشته ها: 2,304
Thanks: 16,502
Thanked 6,064 Times in 1,996 Posts

پیش فرضآیا الکل سفید هم نجس است؟

آیا الکل سفید هم نجس است؟
سئوال: آیا استفاده از الکل سفید برای موارد پزشکی جایز است و آیا این الکل هم نجس می باشد؟

به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن سوال مطروحه و پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به آن به شرح زیر است:


سؤال: آیا استفاده از الکل سفید برای ضد عفونی کردن دست و لوازم پزشکی مثل دماسنج و غیر آن به‌خاطر استفاده از آن‌ها در امور پزشکی و درمان توسط پزشک یا تیم پزشکی جایز است؟ الکل سفید همان الکل پزشکی است که قابل نوشیدن هم هست، آیا نماز خواندن با لباسی که یک یا چند قطره از این الکل بر آن ریخته شده، جایز است؟
پاسخ معظم له: اگر از الکلی باشد که در اصل مایع نیست، هرچند مست‌کننده هم باشد، محکوم به طهارت است و نماز با لباسی که با این الکل برخورد کرده صحیح است و احتیاجی به تطهیر ندارد.
ولی اگر از الکل مایع بالاصاله و بر حسب تشخیص اهل فن مست‌کننده باشد، بنا بر احتیاط نجس است و نماز با بدن یا لباسی که با آن برخورد کرده، موقوف بر تطهیر است؛ لیکن استفاده از آن جهت ضد عفونی کردن ادوات پزشکی و مانند آن اشکال ندارد.


منبع: مشرق نیوز

امضای صبح موعود

هر کس مرا طلب کند، مرا می یابد هر کس مرا یافت، مرا می شناسد

هرکس مرا شناخت، مرا دوست می دارد و هر کس مرا دوست داشت، عاشق من می شود

و هر کس عاشق من شد، من عاشق او می شوم و هر کس من عاشقش بشوم، او را می کشم

و کسی که او را بکشم، بر من دیه اش واجب است و کسی که دیه اش بر من واجب شد،

پس خودم خون بهای او می شوم

یا ثارالله

صبح موعود آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 124 تاريخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:37

قدیمی امروز, 11:38   #1

مدیربازنشسته

 
صبح موعود آواتار ها
 

تاریخ عضویت: Feb 2011

محل سکونت: تهران

نوشته ها: 2,304
Thanks: 16,502
Thanked 6,064 Times in 1,996 Posts

پیش فرضنشانه‌های روزه خالصانه مستحبی

نشانه‌های روزه خالصانه مستحبی

هرگاه در روزه ایام مستحبه (در محضر روزه داران نیکوکار) از افطار روزه خودت شرم نمائی، بدان که در روزه تو شبهه‌ای است و از این «روزه» قصد «تقرب به قلوب مردم» را داری و می‌خواهی در دل آنان جا کنی و قصد رضای خدا را در آن نداری.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مرحوم حضرت آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی می آورد: پس عاقل راست که تمام جهت و کوشش خود را در خالص نمودن و درست ساختن نیات خود مبذول دارد و در این راه صدق و راست کرداری نشان دهد و همانا سیدنا و مولینا پیشوای اهل مراقبت (یعنی سید بن طاوس) – قدس الله سره العزیز- در کتاب «اقبال» اشارات چندی در شناسانیدن روزه خالصانه از روزه ممزوج به ریا و شبهات، یاد فرموده و من نیز برای تیمن و تبرک آن را در اینجا ذکر کرده پس از آن، آنچه خدا به من توفیق بیان عطا فرموده نیز لختی به بیان خواهم آورد.
اول- هرگاه در روزه ایام مستحبه (در محضر روزه داران نیکوکار) از افطار روزه خودت شرم نمائی، بدان که در روزه تو شبهه‌ای است و از این «روزه» قصد «تقرب به قلوب مردم» را داری و می‌خواهی در دل آنان جا کنی و قصد رضای خدا را در آن نداری.
دوم – بسنجی در این روزه دلت خواهان است که پاره‌ای از مردم بر روزه تو اطلاع یابند پاره‌ای که اطلاع آنها بر روزه تو برای دنیای تو بهتر باشد هرچند برای مدح و ثنای نسبت به تو و زیادی کردن احترام بر تو باشد.
یا آنکه میل نداری که غیر خدا بر آن اطلاع یابد یا آنکه غیر خدا در قلب‌ تو اگر هم باشد، به مقدار تاثیر در میل تو نباشد مگر اینکه اطلاع غیر خدا از اطلاع پروردگار در نظرت بالاتر باشد اگرچنین شد بدان که روزه تو خراب است و تو بنده پستی می‌باشی.
سوم – زیادی عده روزه داران در او نشاط بیاورد و روزه خودش به تنهایی موجب کسالتش باشد؛ این کیفیت نیز کاشف از این است که آن زیادتی عده در قصد و عمل او مداخله دارد؛ پس به قدر تاثیر همین نشاط و یا کسالت در قلب، اخلاص او را مکدّر و روزه او را خراب خواهد ساخت.
چهارم – ملاحظه کند که قصد او در این روزه فقط برای قصد ثوابت است یا برای خاطر مراد رب الارباب است؟ اگر اولی شد بداند که خدای – جل و جلاله- را از استحقاق و امتثال امر او و از آینکه او جل جلاله به مقتضای عظمت قدرش سزاوار پرستش است معزول ساخته و اگر خدای رشوه و تعارف ندهد من او را پرستش نمی‌کنم و مراعات حق احسان جزیل گذاشته و حرمت مقام جلیل او را نمی‌نمایم.
پنجم – وسعت افطاریه را کما و کیفا در روزه خود معتبر شمارد و ببیند که آیا زیادتی خوراک در مواقع افطار در نشاط روزه او می‌افزاید یا نه و اگر دید افزایش و زیادتی خوراک و لذت آن در افزایش نشاط او موثر است به همان اندازه افزایش نشاط در عملش خلل و خرابی به هم خواهد رسید.

کتاب ترجمه المراقبات – ص 127
تالیف: عارف کامل میرزاجواد آقاملکی تبریزی(ره
)


امضای صبح موعود

هر کس مرا طلب کند، مرا می یابد هر کس مرا یافت، مرا می شناسد

هرکس مرا شناخت، مرا دوست می دارد و هر کس مرا دوست داشت، عاشق من می شود

و هر کس عاشق من شد، من عاشق او می شوم و هر کس من عاشقش بشوم، او را می کشم

و کسی که او را بکشم، بر من دیه اش واجب است و کسی که دیه اش بر من واجب شد،

پس خودم خون بهای او می شوم

یا ثارالله

صبح موعود آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 131 تاريخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:37

تهدیدهای سهمگین برای ضایع کردن نماز!!!

درقرآن مجید نسبت به بعضی از مردم، علت جهنمی شدنشان را یا ترک نماز به طور کلی دانسته، یا ضایع ساختن نماز شمرده است.
کسانی که نماز را سبک می گیرند، هر چند به طور کلی هم ترک نکنند، ولی اهتمام به آن و صحیح خواندن آن نمی دهند،
برای ایشان نیز وعده های عذاب در قرآن و اخبار رسیده است، از آن جمله از شفاعت اهل بیت (علیه السلام) بی بهره است
و پیغمبر (ص) او را از امتش نمی شمارد و سوگند می خورد که بر حوض کوثر بر او وارد نخواهد شد.
در نبوی مشهور نسبت به کسانی که نماز را سبک گیرند چنین رسیده است که خداوند چنین کسی را به پانزده بلا مبتلا می سازد
(که برخی مربوط به زندگی دنیا و بعضی مربوط به قبر و برزخ و پاره ای مربوط به قیامت می باشد):
برکت را از عمر و روزی اش بر می دارد.
و سیمای نیکوکاران را از چهره اش بر می دارد.
و هر کاری کند، پاداش داده نمی شود (بهره کافی از کار نیکش نمی برد).
و بهره ای از دعای خوبان ندارد (دعای نیکان به مومنین شامل حالش نمی شود)
با ذلت و گرسنگی و تشنگی می میرد.
و خداوند ملکی در قبر مأمورش می فرماید تا او را شکنجه دهد.
و گورش را بر او تنگ می فرماید
و تاریکی در قبرش می باشد.
و خداوند ملکی بر او مقرر فرماید که بر صورتش او را می کشد، در حالی که مردمان به او می نگرند.
و در حسابش سخت گیری می شود.
و خداوند به نظر لطف به او نمی نگرد.
و او را پاک نفرموده برایش عذاب سختی است.

کتاب صلاه الخاشعین
شهید دستغیب


امضای صبح موعود

هر کس مرا طلب کند، مرا می یابد هر کس مرا یافت، مرا می شناسد

هرکس مرا شناخت، مرا دوست می دارد و هر کس مرا دوست داشت، عاشق من می شود

و هر کس عاشق من شد، من عاشق او می شوم و هر کس من عاشقش بشوم، او را می کشم

و کسی که او را بکشم، بر من دیه اش واجب است و کسی که دیه اش بر من واجب شد،

پس خودم خون بهای او می شوم

یا ثارالله

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:37

دشمنان به ويژه قدرت جهاني استكبار و صهيونيسم، امروزه با تكيه بر پول و تبليغات و استفاده از شعارهاي ظاهر‌فريب، مانند حقوق بشر، حقوق زن و حقوق اساسي ملت‌ها، براي تحميل ظلم بر ملت‌ها و ترويج فساد، دورويي، تزوير، رياكاري و نفاق، براي پيشبرد اهداف شوم خويش در جوامع بشري تلاش مي‌كنند. براي تحقق اين كار از وسايل متعددي براي به چالش کشيدن حقيقت مهدويت و اسلام‌ستيزي استفاده مي‌نمايند.

نيل پستمن 1 دركتاب «زندگي در عيش»،« مردن در خوشي» مي‌گويد: انتقال معلومات سه دوره دارد: 1- گفتار 2- نوشتار 3- تصوير. (شفيعي، بلخاري، 1382: 127) كه دشمن نيز براي انتقال و القاء فرهنگ خود، با استفاده از تمام امكانات از اين ابزارها استفاده كرده است. مانند: كتب‌، نشريات، كنفرانس‌هاي علمي، رسانه‌هاي متنوع همگاني و وسايل ارتباط جمعي مثل راديو، تلويزيون، ماهواره با هزاران شبكه‌ و كانال‌هاي متفاوت و متنوع، كه همه اين ابزارهاي فرهنگي و رسانه‌اي در زمينه مهدي‌ستيزي و تخريب چهره اسلام بكار گرفته مي‌شوند و سعي وافر انها از طريق اين ابزارها صرفا معرفي جامعه، فرهنگ و نظام غرب به عنوان منجي جهان بشريت بوده است.
امروزه اثار فرهنگي، رسانه‌اي و هنري متعدد عهده‌دار مباحث آخرالزمان شده‌اند. نگاه به اين اثار بيان¬گر تلاش غرب در قالب اين اثاراست- ولو در عالم تخيل- که سخن از پايان تاريخ و خطراتي دارد كه بشريت را تهديد مي‌كند و اغلب در پايان نجات‌بخشي است كه از دامن غرب برمي‌خيزد و بشريت و جهان را نجات مي‌بخشد. (شفيعي، 1384: 63)
رسانه‌هاي مكتوب و تصويري غرب، هر از چند‌گاهي به مناسبتي به موضوع مهدويت علاقه نشان داده و در قالب‌هاي خبر و مقاله و يا فيلم‌هاي مستند به اين موضوع پرداخته‌اند. البته شكي نيست كه توجه به مهدويت پس از انقلاب اسلامي ايران در سال 1979م و به ويژه در چندين سال اخير و پس از سخنراني‌ها و مصاحبه‌هاي مكرر مقامات سياسي ايران و بيان مهدويت به عنوان يكي از اعتقادات اساسي شيعه- كه قابل استفاده به عنوان محور صلح و دوستي بين اديان و ملل مختلف است- شكل تازه‌اي به خود گرفته است كه اين واقعيت به روشني، در ليست‌ كتابها و مقالاتي كه به عنوان مهدويت و اينده‌نگري در اسلام در سال‌هاي اخير توليد و عرضه شده قابل مشاهده و اثبات است.
با يک بررسي گذرا در مي يابيم که حجم فيلم‌هاي سينمايي و برنامه‌هاي توليدي در شبكه‌هاي رسانه‌اي غربي در اين سال‌ها در موضوع آخرالزمان اسلامي و مهدويت با پيش از ان قابل مقايسه نيست. البته همانند هميشه اين نگاه تك سويه و تخريبي بوده ؛ به طوري كه اكثر نوشته‌ها و برنامه‌هاي توليدي رسانه‌هاي غربي در اين موضوع سعي در خرافي جلوه دادن ان داشته واغلب به گونه اي چالشي‌ و تخريبي مطرح گرديده است.
جهان غرب با استفاده از رسانه‌هاي فراگير کوشيده است تا مفاهيم مورد نظر خويش را در جهت بهره‌برداري-هاي خاص به مخاطبانش القا كند. امروزه در رسانه‌هاي نوشتاري غرب شاهد القائات نادرست و سياه‌نماهايي بسياري عليه اسلام و مهدويت هستيم، كه به اختصار نمونه‌هايي از ان را بيان مي‌كنيم.
غرب در طول قرون متمادي به اشكال و روش‌هاي مختلفي به دشمني و خصومت با موضوع مهدويت و امام عصر(عج) پرداخته است. اين موضوع در عرصه رسانه‌ها نيز در لابه‌لاي نوشته‌ها عرضه شده است؛ مانند: دايره‌المعارف‌ها، مجموعه‌هايي كه مخاطب خود را در كوتاه‌ترين مدت با موضوعات بسياري اشنا مي سازند.
بريتانيكا2 يكي از چندين دايره‌المعارفي است كه در اين سال‌ها با قلم جمعي از نويسندگان منتشر شده است. تهيه‌كنندگان اين دايره‌المعارف در مورد معرفي امام زمان(عج)، مقالاتي را ارائه داده‌‌اند كه با بررسي ان‌ها در مي يابيم كه نويسندگان ان اطلاع چنداني از موضوع مهدويت در اسلام نداشته‌اند و اطلاعات غلط و تحريف شده‌اي درباره‌ي ولي عصر(عج) به استفاده‌كنندگان از اين دايره‌المعارف ارائه داده‌اند. در اين زمينه به منابع و مآخذ معتبر و مستند شيعي و سني مراجعه نكرده‌اند؛ از آن¬جا که امروزه عالمان و پژوهندگان شيعي كتب ارزشمندي در موضوع مهدويت تدوين نموده اند، مقاله‌نويسان بريتانيكا مي‌توانستند به راحتي با حوزه‌هاي علمي شيعه و مراكز تحقيقاتي در ايران و ساير نقاط جهان تماس برقرار نمايند و از آثار اصيل و منابع معتبر تشيع و تسنن بهره ببرند. در حقيقت تدوين اين گونه مقالات در دايره‌المعارف بريتانيكا بدون توجه به منابع معتبر و در راستاي تخريب چهره اسلام و مهدويت بوده است. عدم ارائه مفاهيم اساسي در زمينة مهدويت و يا ارائه ناصحيح مطالب اساسي و در مقابل ارائه مطالبي بي‌اهميت نكته‌ي ديگري است كه در اين دايره‌المعارف به وضوح ديده مي‌شود.
نکته ديگر اين که غرب سعي در مخدوش نشان دادن انقلاب جهاني حضرت مهدي(عج) دارد. در جايي همانند غرب که مؤسسات ديني و رسانه‌هاي دولتي حادثه ظهور را حادثه‌اي بزرگ قلمداد نموده، و سياست خارجي خود را به شكلي سامان داده‌اند كه آمادگي‌هاي لازم براي اين حادثه در آن ملحوظ باشد و مردم خود را براي پيشواز اين حادثه آماده مي‌سازند؛ مي کوشند تا انقلاب جهاني مهدي موعود را تحت الشعاع مساله نبرد «آرماگدون »3 قرار دهند.
كنفرانس‌ها و سمينار‌هاي متعددي با تلاش هاي وافر صهيونيست‌ها در راستاي تخريب اسلام و مهدويت، با هدف تحليل انقلاب‌هاي شيعي به خصوص انقلاب اسلامي ايران تشكيل گرديد. اين سمينارها همواره سعي در بكار‌گيري ابزارهاي فرهنگي و رسانه‌اي براي ايجاد چالش مهدويت داشته و تمام نگاه‌ها به انتظار و مهدويت معطوف گرديده است و به اين نتيجه رسيده‌اند كه با بسيج تمامي امكانات فرهنگي و رسانه‌اي بايد انتظار سبز شيعيان را سياه كرد.
اجتماع منتظر، اجتماعي است كه در پرتو ياد و نام امام زمان(عج)،به سوي خوبي‌ها و ارزش‌ها پيش مي‌رود ودر این دوره زمانی با اجرای تدابیر ارزنده وراهکارهای مناسب برای مقابله با این ابزارهای مطرح شده ی دشمنان مهدویت بتوانیم در آگاه سازی نسل جوان گام برداشته ودر راستای توسعه فرهنگ مهدویت کوشاه بوده تا انشاءالله باعث تعجيل فرج و تحقق پيروزي نهايي گردیم.

گردآوري:صدراله زين العبادي-کارشناس ارشد تاریخ تشیع
پي نوشتها:
1- نيل‌پستمن، منتقد، نويسنده و نظريه‌پرداز ارتباطات (1931.2003م) در زمينه رسانه و نكنولوژي، صاحب اثار انتقادي و علمي مي‌باشد. داراي 20 عنوان كتاب و 200 مقاله است.
2- Britannica دانشنامه‌اي كه اولين بار در سال 1768م منتشر شد و يكي از منابع مهم انگليسي به شمار مي‌رود، هم اكنون به صورت كتاب و سي دي و هم در شبكه اينترنت موجود است و اطلاعات زيادي در مورد موضوعات مختلف ارائه مي‌دهد و در حدود 8000 مقاله در آن ثبت شده است.
3- آرماگدون Armageddon يا هرمجّدون واژه اي يوناني كه تركيب دو كلمه «هر» به معني كوه يا تپه و «مجدّون» به معني بلند و مشرف. نام منطقه اي در 20كيلومتري جنوب شرقي بندر حيفا در شمال فلسطين اشغالي و در طول تاريخ شهري استراتژيك بوده كه ازطرف صهيونيسم مسيحي به عنوان محل نبرد اسلام و صهيونيست در آخرالزمان تلقي شده است.
منابع:
النجيري، محمود. (1385). آرماگدون، ترجمه قبس زعفراني، رضا عباسپور، تهران، نشر هلال
حق‌وردي، مهدي. (1387). بازي‌هاي رايانه‌اي ازجنسن آخر‌الزمان، تهران، ماهنامه موعود عصر، شماره 87.
خندقي، امين. (1391). آخرالزمان و آينده‌نگري سينمايي، قم، انتشارات مؤسسه فرهنگي ولاء منظر
دهقان، مرتضي. (1379). آخر‌الزمان در مذاهب غرب، بريتانيكا، دكترين مهدويت
. شاه حسيني، مجيد. (1384). تصوير‌منجي در رسانه‌هاي غربي، تهران، نشر موعود عصر
شفيعي سروستاني، اسماعيل، بلخاري، حسن، كوران، علي. (1382). پيشگوي‌هاي آخر‌الزمان (مجموعه مقالات)، تهران: نشرموعود عصر
شفيعي سروستاني، اسماعيل. (1390). غرب آخرالزمان، تهران، نشر هلال
هاديان، مهدي. (1388). مهدي‌ستيزان، تهران: نشرگوي

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:36

ویجت آیات منتخب قرآن
هر روز یک آیه زیبا در صفحه اصلی گوشی
اگر فرصت مطالعه قرآن را ندارید، اگر به دنبال ویجت زیبای قرآنی با تنظیمات دلخواه هستید "ویجت آیات منتخب قرآن" را به شما پیشنهاد می کنیم.


نرم افزاری با امکانات فراوان:
دارای بیش از 300 آیه منتخب
امکانات تغییر رنگ متن عربی و فارسی آیه
تغییر اندازه متن آیه
تغییر فونت عربی و فارسی با بیش از 25 فونت زیبا
انتخاب چینش متن به صورت راست چین و وسط چین
دارای انتخاب چهار حالت پس زمینه: بدون پس زمینه، پس زمینه رنگی، طرح پس زمینه، تغییر طرح پس زمینه به صورت تصادفی روزانه
دارای بیش از 80 طرح پس زمینه زیبا
امکان انتخاب نوع نمایش متن: فقط متن عربی آیه، فقط متن فارسی آیه یا عدم نمایش نام سوره و شماره آیه
امکان ذخیره تنظیمات و استفاده از آن در وقت دیگر

دانلود نرم افزار

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 206 تاريخ : دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:36

آغاز اعزام دانشجو به خارج ابتدا در زمان صفویه و در دوران شاه عباس صفوی صورت پذیرفت که تعدادی از علاقمندان به هنر و نقاشی را به روم در کشور ایتالیا فرستاد ، که در این میان می توان به محمد زمان فرزند حاجی یوسف اشاره کرد ، اعزام دانشجو تا دوره قاجاریه به علت اوضاع نا بسامان ایران انجام نپذیرفت

اما در دوره قاجار و پس از جنگ های ایران و روسیه ایرانیان متوجه عقب ماندگی ایران نسبت به سایر کشور های اروپایی گردیدند و تصمیم به اعزام دانشجو به اروپای غربی گرفتند ، اعزام دانشجو در دوره قاجاریه با اعزام دو نفر به انگلستان جهت یادگیری پزشکی و نقاشی آغاز گردید ،این روند اعزام دانشجو به خارج در دوران امیر کبیر با تاسیس مدرسه دارالفنون شکل دو طرفه به خود گرفت ابتدا افراد در ایران با زبان و مقدمات تحصیل آشنا و سپس جهت تحصیل به خارج اعزام می شدند ، اعزام دانشجو در دوران رضا شاه به اوج خود رسید که افراد با بورس دولتی اعزام و پس از آن مشاغل مهم اداری ، دانشگاهی و لشگری به آنها داده می شد ، اعزام دانشجو بعد از انقلاب پر شکوه ملت ایران در سال ۱۳۵۷ ادامه پیدا کرد ولی این بار در سه بخش۱- اعزام دانشجو توسط دولت یا اعطای بورس ۲- اعزام دانشجو توسط خود متقاضی یا دوستان و آشنایان وی۳- اعزام دانشجو توسط موسسات مجاز تحت نظر وزارت علوم

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 122 تاريخ : دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:36

صوت | عبادت و قدرت

شناسنامه

  • زمان: 950126
  • مکان: تهران - هیئت شهدای گمنام
  • تعداد: 1 جلسه
  • موضوع سخنرانی: عبادت و قدرت
معرفی بحث:

عبادت و قدرت روحی، تأثیر متقابلی بر یکدیگر دارند. کسی که با عبادت، قدرت روحی کسب می‌کند؛ ویژگی‌های اخلاقی دیگری نیز پیدا می‌کند که برخی از آن‌ها در این جلسه مورد توجه استاد پناهیان قرار گرفته است. قدرت روحی، عامل دوری از گناه است، زمینه‌ساز مهربان شدن است و...
فهرست:

مدت: 42دقیقه | دریافت با کیفیت: [[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] | [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] ]

  • ضرورت توجه به قدرت و قوّت روحی
  • ما توجه لازم را به قدرت معنوی نداریم
  • معنویت، قدرت آفرین است
  • از زاویه قدرت روحی به معنویت نگاه کنیم
  • فرد قوی، مهربان می‌شود
  • فرد قوی، بهتر عبادت می‌کند
  • نیاز به قوت روحی، قبل و بعد از عبادت
  • قبل از اعتکاف، ضعف خود را برطرف کنیم
  • معنای اعتماد به نفس
  • ذکری که در بر طرف کردن ضعف مؤثر است
  • آمادگی برای فصل اعتکاف
  • رابطه متقابل گناه و ضعیف شدن روح
  • اهمیت قوّت و قدرت روحی نزد خانم‌ها
  • نقش مادر در تقویت روحی فرزند
  • توبه، یکی از عوامل قوت روحی
  • مناجات و افزایش قدرت روحی

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 151 تاريخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:58

کلیپ تصویری | رحلت جانسوز حضرت زینب(س)
  • تولید: حسینیۀ آیت الله حق‌شناس(ره)
  • مدت زمان: 01:51 دقیقه​​

یا فاطمه چه افتخار با عظمتی داری شما امام زمانت را از مرگ نجات دادی. صدا زد سلمان مگر نمی‌بینی علی را دارند می‌کُشند! من از مسجد نمی‌روم تا علی رها نشود! آفرین بر فاطمۀ زهرا. ولی بیا ببین...
متن کلیپ:
یا فاطمه چه افتخار با عظمتی داری شما امام زمانت را از مرگ نجات دادی. صدا زد سلمان مگر نمی‌بینی علی را دارند می‌کُشند! من از مسجد نمی‌روم تا علی رها نشود! آفرین بر فاطمۀ زهرا. ولی بیا ببین چه دختری تربیت کردی. چندبار چند امام زمانش را از مرگ نجات داد زینب؟ هم حسین را بالای سر علی‌اکبر نجات داد! معلوم نبود زینب نمی‌رسید حسین چه می‌شد وقتی صورت روی صورت علی‌اکبر گذاشت که دیگر برنداشت.
داد بزنید این را بهتان می‌گویم، این اولین‌بار بود زینب می‌آمد بین نامحرم‌ها! آنجا اولین‌بار نوشته، می‌گفتند این خانم کیست؟ به هم می‌گفتند دختر علی است! الهی فدای قد و بالای زینب، که نمی‌گذاشت کسی زینبش را ببیند.
نزدیک قبر پیغمبر که می‌شد دوان‌دوان می‌رفت شمع را خاموش می‌کرد. بابا چرا شمع را خاموش می‌کنی؟ می‌فرمود نمی‌خواهم کسی قد و بالای زینبم را ببیند! زینب تماشایی شده یا علی!

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 138 تاريخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:58

[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ]نجره دوجداره:
اساسپنجره دوجداره، شیشه دوجداره آن می باشد. سیستم شیشه دو جداره شامل دو یا چند لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی ازیکدیگر قرار گرفته اند و توسط اسپیسر در دور تادور آن ، از هم جدا شده اند. فضای بین شیشه ها را می توان با هوا یا گاز آرگون (عایق حرارتی) وهمچنین گازSF6 (عایق صوتی) و یا ترکیبی از هردو با فشاری تقریبا معادل فشار هوا پر نمود. در شیشه های دو جداره غالباً از اسپیسرهای آلومینیمی استفاده می شود که درون اسپیسر را با ماده رطوبت گیر (سیلیکا ژل) پر می کنند که این ماده سبب جذب رطوبت هوای مابین دو شیشه می گردد و توسط مواد درزگیر مناسب ، کاملاً آب بندی شده است.
مراحل ساختپنجره دوجداره :
برش اتوماتیک شیشه: برش شیشه ها توسط دستگاه تما م اتوماتیک cnc انجام میگردد و قابل برنامه ریزی بودن این دستگاه امکان برش شیشه به اشکال مختلف رافراهم می سازد.
خم کاری قاب های آلومنیومی (spacer ): قابهای آلومنیومی مورد مصرف در فرایند تولید شیشه های دو جداره ، با تنوع رنگ فراوان از آلیاژ مخصوصی ساخته شده که به راحتی قابل خم شدن است .این توانایی کمک می کند تا قاب به کار رفته در بین دو شیشه کاملا یکپارچه بوده و از مصرف گوشه های پلاستیکی اجتناب شود . کلیه مراحل ساخت این قابها با توجه به ابعاد شیشه و به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود و انتخاب ضخامت این قابها با توجه به ملاحظات فنی صورت می گیرد.

تزریق مواد رطوبت گیر : تزریق این مواد با توجه به خصوصیات ذیل انجام می شود:
الف : میزان تزریق مواد توسط دستگاه اندازه گیری می شود .
ب : تزریق (desicant) د ر شرایط بسته و تخلیه شده از هوا صورت می گیرد تا قابلیت جذب رطوبت هوای بین دو جداره شیشه برای این ماده باقی بماند و این موادقبل از استفاده اشباع نشود.

شستشوی شیشه: شستشوی شیشه در داخل دستگاه و با استفاده از مواد شوینده خاص و آب مقطر انجام شده و هر گونه اثری از چربی ، از سطح شیشه برداشته می شود.
خشک کردن شیشه : شیشه در داخل ماشین خشک کن ، خشک میشود تا هیچ گونه لکه ای بر سطح شیشه باقی نماند.
سیستم نصب قاب آلومنیومی: مرحله شستشوی شیشه توسط اپراتور انجام شده و سپس شیشه وارد پرس می شود تا دو لایه شیشه بر روی قاب آلومنیومی پرس شود.
برداشت پوشش (coating) از روی شیشه های رفلکس
در شیشه های رفلکس ، که به لحاظ زیبائی و خواص نوری ویژه میزان مصرف گسترده ای نسبت به سایر شیشه ها دارد ، چسبندگی مواد درزگیر به سطحی از شیشه که پوشش آینه ای (coating) دارد ، بسیار پایین است و در کوتاه مدت این چسبندگی کاملا از بین خواهد رفت . در محل درزگیری ( اتصال قاب آلومنیومی به شیشه ) ،(coating) روی شیشه با دستگاه مخصوصی برداشته می شود تا از چسبندگی مواد درزگیر به سطح قابل قبول رسیده و کیفیت عایق بودن شیشه ها در سطح استاندارد باقی بماند.

روش های نگهداری از پنجره دوجداره
طراحی, تولید و نصب درب و پنجره دوجداره با نهایت دقت و ظرافت انجام می گیرد تا طول عمر درب و پنجره دوجداره و کارایی آن در بالاترین حد باشد، اما رعایت برخی از نکات موجب می شود کارایی و عمر این درب و پنجره دوجداره در حد بیشینهه خود باقی بماند.
این نکات به قرار زیر است:
قطعات مکانیکی درب و پنجره دوجداره نیازمند روغن کاری در بازه های زمانی بلند مدت هستند تا نهایت در راحتی خود باقی بمانند. روغن کاری باید توسط روغن های رقیق موجود مثل روغن چرخ خیاطی انجام شود.
از نزدیک کردن شعله مستقیم آتش, مثلا آتش جوشکاری و … به درب و پنجره دوجداره بپرهیزید.
به منظور دوام بیشتر لاستیک های درزگیر درب و پنجره upvc, چند ماه یکبار آنها را با پارچه ای حاوی صابون مایع تمیز کنید. این عمل نرمی و انعطاف و تمیزی لاستیک ها از جای اصلی خود خارج نشده باشند.
تغییرات آب و هوایی در طی فصول و تغییرات ابعادی مصالح ساختمانی بر اثر انبساط و انقباض ممکن است موجب شود که ابزار و یراق آلات درب و پنجره دوجداره از رگلاژ خارج شود که با تنظیم مجدد به حالت اولیه باز خواهد گشت.
برای تمیز کردن درب و پنجره دوجداره می توانید از مخلوط آب و صابون استفاده کنید که باعث می شود درب و پنجره upvc به خود گرد و غبار نگیرند.
اگر پس از نصب درب و پنجره upvc, هنوز فعالیت های اجرایی ساختمان باقی مانده است, باید لیبل روی درب و پنجره دوجداره کنده نشود تا از آسیب به درب و پنجره دوجداره محافظت کند.
در صورتی که هنگام کندن درب و پنجره دوجداره, لیبل ها به درب و پنجرهدوجداره چسبیده بودند, می توان به سادگی از یک سشوار برای دمیدن به درب و پنجره دوجداره استفاده کرد و سپس لیبل ها را به راحتی جدا نمود.
در صورتی که پیچ های دستگیره به مرور زمان کمی شل شد, می توان با جابجا نمودن دستگیره, پیچ مربوطه را یافت و آن را محکم کرد.
در هنگام فعالیت های بازسازی از قبیل نقاشی و سیمانکاری و … لازم است تا روی درب وپنجره upvc را با پوشش مناسبی پوشاند تا آسیبی به پنجره ها نرسد.
در صورت آلوده شدن درب و پنجره دوجداره لازم است تا به دقت پنجره را تمیز کرد تا وجود این مواد موجب کدر شدن سطح پنجره نشود.

کدام پنجره دوجداره را تهیه کنیم؟
همانگونه که در ابتدای این مقاله بیان گردید در صورتی که پنجره دوجداره از مواد مرغوب ساخته شود و نکات عایق بندی در ساخت آن و نیز ساخت شیشه دوجداره صورت پذیرد، می توان به آنچه از نصب این نوع پنجره های انتظار داشت دست یافت. اما با قیمت بالای استفاده از مواد مرغوب، پنجره های دارای قاب آلومینیومی که از شیشه های دوجداره استاندارد استفاده می نمایند به عنوان جایگزینی مناسب مطرح شده است. در مورد عدم عایق بودن قاب آن در مورد حرارت، سازندگان معتقد هستند که این تلفات حرارتی کمتر از 10% می باشد و با توجه به قیمت تمام شده آن، عدم تغییر شکل با گذشت زمان و رنگ پذیری مناسب آن، گزینه ای قابل بررسی در انتخابپنجره دوجداره می باشد.

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 135 تاريخ : پنجشنبه 2 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:54

*برای اینکه جامعه از وضع بد نجات پیدا بکند، ما چه باید بکنیم؟/ اصلی‌ترین راه برای کندن ریشۀ بی‌نمازی و بی‌دینی چیست؟ + فیلم* حجت الاسلام پناهیان:... کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 127 تاريخ : پنجشنبه 2 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:54

شناسنامه
  • زمان: 950117
  • مکان: تهران - هیئت شهدای گمنام
  • تعداد: 1 جلسه
  • موضوع سخنرانی: یک نکته برای محاسبه نفس
معرفی بحث:

محاسبه نفس، بسیار مهم است و مورد سفارش اکید اهل بیت(ع) بوده است. یکی از مهمترین موارد محاسبه نفس، شناخت دقیق نقاط ضعف و قوت و فرصت‌ها و تهدیدها است. امروزه شناخت نقاط ضعف و قوت و فرصت‌ها و تهدیدها در یکی از مدل‌های برنامه‌ریزی راهبردی(SWOT) نیز مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت ویژه مبارزه با هوای نفس و توجه به نکاتی برای انجام بهتر این محاسبه، موضوعی است که در این سخنرانی مورد توجه استاد پناهیان قرار گرفته است.
فهرست:

مدت: 47دقیقه | دریافت با کیفیت: [[فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] | [فقط کاربران عضو می توانند لینک ها را مشاهده نمایند ] ]

  • نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسیم
  • تدبیر قبل از عمل و دوراندیشی؛ تاکتیکی بسیار پیشرفته
  • اشتباهات، عامل شناخت نقاط ضعف
  • فهرست نقاط ضعف و قوت را بنویسیم
  • کسی که هر روز خودش را محاسبه نکند، از اهل بیت(ع) نیست
  • همه توصیه‌های خوب در دین وجود داشته است
    • روایتی از امام باقر(ع)
    • اشاره به جایگاه ویژه امام باقر(ع) در جهان اسلام
  • چرا باید هر روز خود را مطالعه و محاسبه کنیم؟
    • ما به دین خود چگونه نگاه می‌کنیم؟
    • برخی از نتایج محاسبه همه روزه نفس
  • آدم خوب، آدم دقیقی است
  • تحلیل دقیق خوبی‌های خود
  • ضعف انسان به راحتی قابل اصلاح است
  • بعد از شناخت خود، دیگران را هم بشناسیم
  • نقاط قوت و فرصت‌های ما بسیار بیشتر از نقاط ضعف و تهدیدها هستند
  • ضعف ابلیس به عنوان مهمترین تهدید
  • سرمایه بسیار بالای انسان
  • انسان هر قدر هم که سود ببرد، بازهم در حال ضرر کردن است

کلوب نورانی...
ما را در سایت کلوب نورانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار nourani بازدید : 99 تاريخ : پنجشنبه 2 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:54